Venus din Milo, descoperită în urmă cu peste 200 de ani pe insula grecească Milos, este una dintre cele mai cunoscute statui din lume, însă poziția mâinilor ei (care lipsesc) a rămas un mister până în zilele noastre.
Cercetătorii au spus de-a lungul anilor că renumita statuie, care o reprezintă pe Afrodita, zeița frumuseții, ținea în trecut în mâini o oglindă, o lance sau un măr.
O nouă teorie dezvoltată de o scriitoare americană pare să confirme însă faptul că Afrodita ar fi ținut în mână un fus.
Un designer din San Francisco a recreat sculptura, cu ajutorul unei imprimante 3D și pe baza unui mulaj din 1850, sub forma unei femei care toarce – o activitate foarte populară în rândul prostituatelor aflate în așteptarea clienților, în Grecia Antică.
Elizabeth Wayland Barber a sugerat în cartea ei din 1994 „Women’s Work: The first 20.000 years” că Afrodita ar fi putut să țină într-o mână un fus, relatează scriitoarea Virginia Postrel.
Teoria potrivit căreia zeița frumuseții ar fi efectuat o muncă de rând a fost propusă prima dată în anii ’50 de un expert, care a remarcat faptul că poziția lui Venus din Milo este similară cu pozițiile altor statui care țin un fus între mâini și cu imaginile unor femei care torc, pictate pe vase din ceramică.
Elizabeth Wayland Barber spunea că statuia, expusă în muzeul Luvru din Paris, ținea în trecut fire de bumbac în mâna stângă și un fus mare – o poziție comună pentru multe reprezentări ale femeilor în 100 î.e.n, anul în care statuia a fost realizată.
Vasele din Grecia Antică prezintă adeseori prostituate care torc, o activitate care le ținea ocupate în timp ce își așteptau clienții.